Брендінг Херсона та області
Цю роботу ми з гордістю вважаємо найцікавішою за історію нашої діяльності!
Бренд Херсона та області Скіфське Сонце – вже понад 10 років вдало ідентифікує та допомогає просувати потенціал нашого регіону.
Серед усіх видів брендінга саме брендінг дестинацій є найскладнішим напрямком. Він має враховувати інтереси багатьох різних цільових груп, тому найважливішим у розробці є необхідність їх консолідувати і дійти спільного бачення.
Хто замовник бренда дестинації?
Коли ініціатива розробки йде “зверху”, наприклад від органу влади, все виглядає простіше. Адмінресурс дозволяє не помічати думки інших груп і оголосити брендом міста варіант, що влаштовує організаторів процеса. Але новітня історія наочно демонструє безліч прикладів, коли створені таким чином бренди не живуть довше, ніж ініціатори створення залишаються при владі.
Буває, що бренд дестинації розробляє за власної ініціативи дизайнер, або дизайн-студія. Таких випадків також багато, та в жодному з них бренд не має широкого розповсюдження і часто ігнорується владою або іншими цільовими аудиторіями. Такий бренд радує тільки своїх творців та невелику групу прихільників нетривалий термін.
Тому першим кроком вдалої розробки бренда дестинації є створення правильної механіки та взаємодії між стейкхолдерами та цільовими групами. Саме з цього ми і почали. Детальніше з історією створення можна ознайомитись, натиснувши плюс:
Деталі:
ДАТА ПОЧАТКУ
березень 2011
ВИКОНАНО
- Розробка механіки створення бренду
- Дослідження змістів
- Розробка візії та місії
- Розробка логотипа
- Відеоверсії логотипа
- Реєстрація ТМ
- Фірмовий стиль
- Брендбук
- Правила використання
- Похідні знаки
ДИЗАЙНЕРИ
Олексій Мирошников
Костянтин Ястребов
Юрій Подоба
Марина Плясова
Анна Білоконь
Антон Крижановський
Микола Підмогільний
Базовий елемент Сонця – спираль – робить систему гнучкою та здатною легко адаптуватися відображення різних семантичних одиниць. За допомогою спіралі будуємо піктограми для водних ресурсів, рослинництва, тваринництва, промисловості, освіти, історії та культури і багато іншого.
Після схвалення варіанту робочою групою проекта, в БА ГРЕЙДС було створено похідні знаки – туристичний та інвестиційний. І система візуальної ідентифікації була випробувана на таких важливих для Херсонської області заходах, як міжнародний інвестиційний форум «Таврійські Горизонти» та Міжнародний туристичний форум. Айдентика була добре сприйнята найважливішими цільовими аудиторіями — туристами та інвесторами.
За наступний рік ми отримали багато позитивних відгуків від фахівців з брендінгу з України та з-за кордону. У червні 2012 року спільно з управлінням зовнішніх зв’язків ХОДА ми представили «Скіфське Сонце» на міжнародному фестивалі географічного маркетингу та брендингу OPEN (м. Мінськ).
Міжнародне журі фестивалю, до складу якого було запрошено експертів територіального брендингу зі світовим ім’ям, високо оцінило цю роботу. Зайнявши престижне друге місце та здобувши нагороду фестивалю, бренд ще раз підтвердив свій потенціал.
Високу оцінку експертів бренд також заслужив у червні 2016 року на міжнародної конференції «Брендинг дестинацій: запорука побудови успішної репутації», організованої Департаментом туризму та курортів Міністерства економічного розвитку та торгівлі України у співпраці із Всесвітньою туристичною організацією – спеціалізованим агентством ООН з туризму (ЮНВТО). Було зазначено, що територіальний бренд «Скіфське Сонце» можна сміливо ставити до низки кращих територіальних брендів України, про що також свідчила експертна оцінка Тома Банкла (спікера конференції Брендінг Дестинацій).
Бренд активно використовувався у презентаціях Херсона та області на туристичних виставках та у виданні туристичних путівників і каталогів “Херсонщина Туристична” та “Kherson Travel Guide”, що здійснює Брендінгове агентство ГРЕЙДС.
Далі приклади використання бренда Скіфське Сонце у сувенірній та промоційній продукції, а також в оформленні адміністративних будівель Херсона та області:
Гнучкість та життедайність будь-якої СВІ (системи візуальної ідентифікації) найкраще демонструє можливість створення похідних змістовних символів та логотипів, а також її визнання мешканцями дестинації (див. фото з татуюванням на нозі дівчини).
Для популяризації міста та області ззовні не завжди потрібен великий бюджет. Використовуючи приклад Одеси, ми робили акції “народної дипломатії”, коли мешканець Херсона фоторафується з табличкою “Люблю Херсон” та розміщує фото у соцмережах:
Відеоверсії основного та допоміжних символів:
Ми віримо у силу символів та знаків! І під час окупації нашого міста рашистською сволотою, нехай життєдайна сила Херсонського Сонця сприятиме скорішому звільненню нашої землі: